Ping your blog, website, or RSS feed for Free

الثلاثاء، 27 ديسمبر 2011

Mısır'da Ramazan Alışkanlıkları

Çağlar boyunca Ramazan farklı yönleri, unutulup kayboldu ne oldu da dahil olmak üzere kalmaya devam etti, bazıları özellikleri ve alışkanlıkları ve kendi belirtileri, bir dönem olmuştur ..

Ve bulgular ve eski günlerde Mısır'da yer alan Ramazan, hazırlıkları, tarihçi İbrahim Anani - Arap tarihçilerin Federasyonu Üyesi - o Kahire tüm odalarda Alchmarin kapatmak için her yılın son Cemaziyelevvel II tercih gün sürmekte olan bir alışkanlıktır ve daha sonra alkol satışını yasaklıyor Bakan diğer Devlette olması orduların en iyi ben Prens sonra bana bakanlık güvenli hissettim, her şey satmak için teklif insanlara sesleniyor iş her valiler onu bir emir yazdı alkol veya özel veya kamuya satın almaktan o hasar ve Hlakha beraat açıklanması için kendisini teklif etti.

O AH 155 ilk Ramazan, Hakim Ebu Abdul Rahman Abdullah bin Lahee'ah Mısır Kraliyet Eleme yeni ay görmek için bir hakim çıktı ve hilal değerlendirilmesi için dışarı çıktı ve onu görmek için yargıçların sonra takip ettiklerini İbrahim Anani ekler; burada "tezgah olarak bilinen uçurumların dibinde kendi tezgahı uzun yargıçlar, "Fatımi lideri Badr al-Jamali Ramazan yeni ay görmek için bir minare gözlemevi almıştır uçurumların dibinde bir cami inşa edildiğinde, yeni ayların değerlendirilmesi için çıkmak.

Ramazan ayında özellikle üçüncü yüzyılda AH Ahmed Ibn Tulun bakım çalışanları, sırayla .. Yapımı için zaman cami ziyaret için bir kez çıktı, o üreticileri gurûb zaman için çalışıyoruz gördüm, şöyle dedi: o Ramazan kendisine söylenen bittiğinde çocuklarını beslemek için bu zayıf kahvaltı alırken, Osrvohm dönemi, o dönemin yıl oldu: Bu Ramazan gelir ve onların alışkanlıklarına konum, şöyle dedi: "Ben Peygamber duydum Barakat onu ve bu vermiyordu.

 Fatımi
Ile emanet olarak Mısır ve Fatımi dönemde hakim Kahire ve diğer illerde cami döngüsü, hangi yapılmıştır ne kaybetmek gezgin, "Nasır Khosrow," beşinci yüzyılda Mısır'ı ziyaret eden AH Halife el-Hakim tarafından bağışlanan "avize" anlatılan şekilde fırçalar ve yorumlar Almsarj ve denizanası reformu, bu gece yedi saf gümüş kantars ve tutuşturan ağırlığında olduğunu Amr ibn el-Aas Fustat Camii Allah'ın emri 700'den fazla lamba ve birbirlerine mat renk on kat fırçalama ve bu Ramazan ayı biter edildi mevsimi ve tatil hatta avize ve lambalar döndüyere cami içinde kaydedilir için hazırlanmış, ve o zaman devlet oruç ayında bu cami ödenir Hint tütsü, kafur, misk, satın almak için bir miktar para tahsis edilmiştir.

Ve Ramazan İbrahim Anani ayı boyunca ticari trafik etkin olan piyasalar: Sekizinci ve dokuzuncu yüzyıllarda sırasında en önemli pazarlarından pazar Achammaaan Balnhacen, Ramazan, "£ 10" veya daha az ağırlığı ile Almkbah mum satın almak için harika bir sezon ayında oldu ve çocuklardı ellerinde mumlar ve fenerler biri etrafında bükülme şan ve gülerek ve Bmkbhm namaz kadar kahvaltıdan sonra gelen Havari de aydınlatıcı harcamak .. Ramazan ayında görmek için cazip olan "piyasa Lhalaoyen" gelince pazarın giriş ve iyi şeyler bir sahne oldu, aynı adlı at, aslan ve diğer şeker formları yapılma yeri "Alalaliq."

 Kapı Zewailah içinde bir pazar tesisat vardı "ağ geçidi görevdeki Ghoriah", "fındık" ve "Kamarudin," Ajans yağ ve sabun ile Levant mal boşaltma sekizinci yüzyıl AH merkezi tüccarlar Şam'a kadar uzanan zafer "Koson" Sokak kapısının Faj türleri , antep fıstığı, ceviz, badem, keçiboynuzu ..Dokuzuncu yüzyılda harap ajansı Koson fındık ve mutfak estetik çalışma ticaret ajansı taşındı ve öğeleri Kaljos ulaşım, badem ve benzeri satış adanmış olduğu gibi ..
Şeker türleri, "katayef" ve "Kenafa" olarak görüntülenir olarak; Kenafa söylendiği gibi özel, Emevi Halife Abdul Malik bin Süleyman için yapılacak söylediği gibi: o Halife Mu'awiya bin Ebi Süfyan yapılır.
 
Şairler Fjelal Din Suyuti onun arasında tenkitlerini alkışlıyor içine Kenafa, katayef Mektup başlıklı: "Altayv Kenafa, katayef de kanal ağızları

Festivaller tablolar mevcut ve sadece değildi .. Ama resmi bir geleneği vardı, o Halife altın kapıdan kutsal Ramazan ayı ilan festivalde dışarı edildi, "kapı Fatımi sarayının biri," mızrak ve altın ve gümüş ile silah kakma, bayraklar ipek renk ayakta ve giysilerini lüks ve dantelli bakanı giysi ve atlarını Bsrougha aureus etrafında ve ellerinde, ve askerler önünde , müzik ile başlatılmış ve metal tüccarlar üreticileri, kuyumcular ve pet shoplar çeşitli kuruluş giriyormuş başkalarının bu kutlama yürüyen iyi Aksesuarları sokaklar ve yollar gibi ..

Alay halefi iki "Sokak keçi şimdi Balsagh," saraylar ve hatta dışarı Bab al, estetik alanında yürüyüş arasında başlar, ardından "bir kapı Kahire North Duvar" ve arka altın sarayın kapısına zaferin kapısını girin ve fakir ve muhtaç yolunda sadaka ve dağıtım aşamasında personel ve şeker dolu giysilerini değiştirdi ve gümüş onun tabağından her prens gönderilen kaplama kendi Hazine, altın dinar rozet merkezi bile kadar, saray ve Dhalisah girişinde Kur'an Almqrion recitation tarafından alınan saraya Halife döner ve dağıtır giyim, sadaka ve tütsü çubukları Misk ve yoksul, daha sonra gümrük göre, babasının mezarları ziyaret gidin, o Ramazan ayı ile Temsilciler vali ve House yazmak için bitmiş varsa.

 Fatımi halifesi cuma üç dua etmek: cetvelin camide ikinci Cuma ve El Ezher Camii üçüncü ardından ikinci, üçüncü ve dördüncü sırasıyla ve KÜFÜR yetim olarak bilinen dördüncü Fustat içinde Amr cami yapıldı ve Hazine baharat dışında ödenen su ve ud çizim tütsü alayı ve cami gül,namazından sonra Ramazan ayının son Cuma günü, resmi bir açıklama Müjde bilinen kayıt yayın ve kutsal ayın son gece okuyucu ve ozanları Hristiunha Doğu Sarayı ve Büyük Halife bir perde arkasından dinledi ve akşam sonunda dinleyicilere halefi altın dinar dağıtır oldu.

Memluk dönemi
Ramazan ve yeni ay Memluk döneminde görüşlü bir ayı tarafından kutlama, onlar muhasebeci ve Kahire üst düzey tüccarlar ile paylaşma ve topluluklar, sanayi ve el sanatları başlıkları boyunca mumlar ve fenerlerle, dört hakim ve tanıklar ile hilal görmek için çıkıp hakimlerin hakim oldu. Bu mahkeme spor "İyi Necmettin Balsagh Okulu" önce bulunduğu çünkü Hilal Deniz Feneri Okul Mansour Qalawun okul Mansourieh "Saray Walk" izliyorduk ışıkları cami yaktı mağaza ve minareleri gitti, sonra taşıma insan kalabalığı ile kaplı geçit törenine Danıştay Başkanı çıkıp görmek için doğrulanmadı ise sonra meşaleler, fenerler ve kandiller, hatta kadar evine ve hızlı ilan mahallelere topluluklar dağıldılar.

 Hâkim 'House sonra kentin bilim adamları ve yüzleri karşılamak için diz alışkanlığı "ve bir rozet var ev kaptan Almtamaman kapısında duruyor: - O şehir Mahala yakın" Abyaar "Ramazan yeni ay görmek için 727 e kutlama gezgin," İbn Battuta "tarif dediiyi - Kaptan tarafından alınan bir hukukçu veya nesneleri gelip söyleyerek, elinde yürüdü "Eğer Tanrı adına Rabbimiz falan din" ve hak ettiği konumda yığın Kaptan, yüksek bir konuma bitmiş olsaydı dahi Tkamiloa hakim önderliğinde tüm, ve, erkeklerin ve erkek çocukların şehir onları takip eğerşehir dışında - bir prospektif Crescent onları - fırçalar pozisyon Balbst, minder, yargıç ineceği ve onun Ertqubon Crescent ve sonra Akşam namazından sonra ve ellerini mumlar ve meşaleler ve fenerler şehrin geri dönmek, sokaklarda ve camilerde ışıklar bol kanıtlanmış vizyon Faoukd tüccarlar mum Bhawwanathm kanıtı böylece.

 Sultan el-Eşref Qansuh Ghouri 920 e saltanatında gece nişan ve kutlama - dört okul Mansourieh hakimleri katıldı ve Zaini Barakat b. Musa yaralanma katıldı ve ay ve erteledi konseyin kanıtlanmış nişan muhasebeci bindi ve önünde yürürken yol boyunca dükkan ve asma soba ve fenerler üzerinde yakın ve yanan mumlarla Alsagan oldu"House Zaini Barakat" için ..
Kale alanında ay sit-Sultan başlangıcı ve ona halife ve dört yargıç tebrikler yapın ve sonra un ve ekmek ve şeker gibi koyun miktarda eleştiri, ondan sonra zarar verdiği sadaka Ramazan için ayrılan sığır Vinam muhasebeci ve üst düzey devlet adamları, müzik Kahire parçaları yol yorum bulunmuyor.

Memlük sultanları kutsal ay boyunca hayırseverlik genişleme ilgilenmişlerdir .. Her bir kilo et için, pişmiş ve ekmek üç somun, böylece ve yılı yürüdü geldi, onun cami, bağlantıları ve cezaevlerinin insanlara ekmek ve gıda ek olarak Ramazan boyunca her gün, sadaka Belhomha yirmi beş inek, kasaplık olmanın gün boyunca kullanılır (Müslüman) cetvel erik "784 e -801 e"sultanların ineklerin katliamın derdi ve et dağıtımı, aynı zamanda Sultan Baybars beş bin Ramazan ayının her günü sultanları düzenlenmiş sonra .
.
Üç bin quintals - Ayrıca, bu atık özellikle şeker dalıp Ramazan ek bir ay ödeme akademisyenler, genişleme her türlü ek olarak, gün sayısı kutsal ayın otuzuncu boyun azat Memluk sultanları Sultan el-Nasır zamanında Muhammed ibn Qlaon yıl 745 AH şeker miktarını ulaştı kullanılır otuz bin dinar değer, hangi altmışıncı quintals Ramazan her gün

 Sultan Hüseyin Kamel Sultanı Kral dul çocuklara altın dağıtımı için tören yılında mezun oldu ve uzun bir elbise giymişti ve çocuk elbisesinin kuyruk kabul etmek ve burada Sultan on Riyali altın Alumblym büyüklüğünde gerçekti tutan her çocuğun ipek küçük bir kese bağışladı.
Bir gün ve "Alqoma", ilahiler ve tekrarı biçimlerinden biri olan sanat sahibinin adı Baltsheir Vchks olanların en ünlü "bir nokta oğlu," özel bir Almshrati Sultan el-Nasır Muhammed olan "bir noktaya oğlu," Şeyh Almshratih aralığı.


.  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق