Ping your blog, website, or RSS feed for Free

الأربعاء، 28 ديسمبر 2011

Gümrük ve Siwa vahası gelenekleri.

Çöl ve kilometre uzaklıktaki yüzlerce inşaat şehirlerden kalbinde alanlarından biri olduğunu ayaklarınızın altına bir kere noktalar o zaman durur ve sadece dünya bulmak için, binlerce yıl için tekerlekler dönünceye kadar hurafe ile gerçek karışımları ve festivaller ve kutlamalar ile hikayeleri mitler ve komşu ritüeller karışımları garip ve harika; bize Oasis adlı bir efsane yapmak o durmaz değirmen ailesinin hayatı girdikten sonra Mısır "Siwa", onlar artık zaman zaman bütün olduğu en güzel hikayeler, Baga sağlar.

Eğer mevcut değil uzak geçmişte konuşmaya ikna konuştuğunuz Siwa büyük vaha hakkında konuşmak istiyorsanız zordur, zor bir başlangıç ​​noktası arayabilir, ne dizeleri efsane başlar: Sayın Süleyman onuruna? Veya Dağı Dakrur?

Dağı insan yiyen dev ya da ölü hikayesi başlayabilirsiniz .. Bilmiyorum .. Vagayat, efsaneler ve gümrük, bu güzel nokta zengin zenginliği .. Ama Siwa her şeyi damgasını vuran Şeyh Trablus arama başlıyoruz

Şeyh Trabelsi Hac, Famer "komşu" ya da "veya küçük" küçük vahalar Alseweh Frhqh taşlarla çocukların bazı biri çölde vaha gerçekleştirmek için yaya giderken Libya ve Suudi Arabistan'a geldi ve doğum kontrol Şeyh eksikliği onları denir ve onlar vardı.

Bu sadece 340 kişilik bir nüfusa artık ne de olumsuz etkisi Mısır'da küçük vaha Oasis, halkının hafızasına yerleşmiş olan, ve sabah bir çocuk doğurdu ise, yaşlı büyükleri akşam öleceği anne inanılır, ve ne olduğunu bir sürü oldu bu yüzden

 Eğer Oasis komşu ziyaret ettiğinizde, duvarlar gibi dış duvar ile çevrili vaha, ulaşana kadar Siwa vaha 130 km gitmek zorunda, kaleler bir kapı sadece sınırları büyük ölçüde canlı ve tehdit vaha halkının ve hayvan kendi zenginlik öldürmek sırtlanlar korkusuyla akşamları nüfus kapanır var.
 
1952 devrimi para yeterli takas biçimi bilmiyordu kadar ve "komşu" olarak kalmış ve yaşadıkları - şimdi -, zeytin, hurma ve eski Bjaddaria gibi yaşamlarının diğer köy ve yabancıların, nüfusunun ne gerek takas için kullanabilirsiniz ezelden beri sadece Şeyh Trabelsi çağrısı düşünmek ve onların soyundan vurdu lanet sonuna kadar Allah'a dua!.
.
 Her yıl zaman Dağı Dakrur ayak Alsiuyon yaşlı erkekler, gençler ve çocuklar ve kadınlar, evlerini terk karşılaştığında dolunay Siwa uzak ay gece insanlar ya da "Uluslararası Barış", kutlamaları başladığında, Ekim ayıdır, bir masada toplamak nerede yiyecek bir kabile şeyhi tablo taşıyan her , tüm insanlar için zengin ve fakir arasındaki fark sunmak ve bir rol modeli dağda üst noktaya oturur adlı bir kişiden sinyal başlamadan önce yemeye başlar ve sonra Siwa en önemli bayram kutlamaları ve şarkıları başlamak için başını gör. Ve kabile büyükleri oturma kutlamaları ilk gün akşam zaman işgalci kahramanlık ve adres hikaye ve Siwa övgüler ve uzlaşma eski söylemek aylık öykü anlatmak, bir uzlaşma Alsewean Doğu ve Batı, Şeyh Ahmed Zafer İnşaat Doğu ile Batı arasında haddehanesi hoşgörü hakim ve farklılıkları gitmek için bir saygı, ve burada arasında yüksek yapılmış gün her yıl iyi bir bellek barış vahası ulusal bir bayram.

.Kabileler arasındaki anlaşmazlıkları sona, ve uzlaşma yapılacak "uzlaşma Günü" olarak tüm gıda, herhangi bir indirim sonunda bir işareti ve yıl boyunca meydana ele uzlaşma sonra.

Üçüncü gün bir beyaz elbise giyen ve her evde bir şey almak için eve gitti yenir ve büyük bayram yine anne onu toplamak olduğunu, Tsafa ve hoşgörü teyidi, bu yemek sözde "Puff" ve bu tatil ziyaret - Tatil ay gece - 30 bin kişinin ziyaret hakkında ve turistler bir yıl bu antik ritüeller Alseweh görmek için.

Ve Dağı Dakrur Siwa 5 km güneyinde bulunan bir "gala yıllık Barış" idi dağ ve dağ atmosfer tarafından sağlık karakterizedir ve tatlı su hamamların beş özel türleri vardır havuzları sıcak kum ile romatizma tedavisinde kum kullanılan görüştü ve orada bazı organları uzmanlaşmak romatizma, sinir romatoid artrit ve inflamasyon ağrısı ve banyo kumlu durumuna göre değişir olanların gömülü organları.

Dağı Dakrur yıl önce döneminin Bathlmy binlerce kalma kayalara oyulmuş mezarlar da vardır ve büyük Mcyprtan kolay onlara erişim ve tüm mezarların duvarlarında herhangi bir yazıt serbest vardır.

Kızlar elbise ve Alseweat Athalin onun gümüş takılar, bu vaha ziyaret edenler dikkat çeken ilk şey, onlar uzun kollu ve geniş ile parlak renkli giysiler giymek ve boncuk boyunlarını yıl yaklaşık giydi. Yine de bazı kızlar çok örgü kendi saç Acefven ve stil onu saat geçirdiği ve Alseweh kapatmak için ziyaret edebilir ya da o her üstüne kumaş birkaç parça giyer ve ne olursa olsun sayı, dış giysi siyah, işlemeli motifler meşgul olmalısınız yeni bir komşu doğum tebrik kadınların dışarı çıkmak her zaman çok renkli ipek.

Ev içinde, kadınlar onu siyah elbise çıkarmak ve zengin renk ve uzun süre geniş kollu Balthob kalma Alseweh var

Ve Alseweh bilezik geniş gümüş yüzük ve sözleşmeleri ile özel sözleşme çeşitli oluşan süs eşyaları gümüş, mercan her ikisi arasında yer alıyor, hilal şekline altı parçadan oluşuyor "iyi işler" denir ve ışık ve meme Kulak deliği sarkan veya ağır ya kadınlar Baloaqrat, sahipkulak aynı düzeyde baş tarafında asılı.

Takı zengin ailelerin daha fazla £ 10 ve iki ana Ahalitan "zirai ilaç" gümüş bir zengin kadın bazı kadınlar Siwa giymek için isteklidir. Ve "Yorum" kadın Alseweh sürme ve doğal otlar zaman her bir parçanın baş tarafında asılı bir küpe birkaç gümüş bir hilal şeklinde süs bağlı zincirleri ve Bgelgelh her ​​seri sonu ve kozmetik oluşur

Evlilik gelin Abhi elbiselerini ve bu evliliğini kutsamak için, Siwa içme ve ilaç dolu vahalar için iki yüzden fazla göz ve bir çeşme arasında Tammous gözünde yüzünü ve ellerini ve ayaklarını yıkamak için ailesi ve birkaç erkek akrabalarının bazı kadınların şirket doğrudan ve öğleden sonra hangi mübarek göz bandına ve gelecekte kız aile birini kullanmayı annesi ya da teyzeler birine verin.

Şarkılar gözün şekilde katılan kadınlar bu yüzden belli bir yere taşınması için, tüm gelinin eve gidin ve akşam damadın ev ve gelin dans ve müzik başlar gidin ve sonra evine onun gelin almak bekleyen oldu damadın Rjoahen Iqapelln kadınlar. Kalır

Ve Siwa ortak "Alozkah," bir yiyecek adı verilen bir ziyafet düğün üst üste kendi düğün gecesi yedi elbiseler için elbise düğün ve gelinin misafirlere sunar; ilk şeffaf beyaz ışık olarak cilde bitişik ve şeffaf ikinci kırmızı ve üçüncü siyah, ve IV sarı, V Mavi ve altıncı pembe ipek ve yedinci yeşil ipek dışındadır. Her şeyden önce, kırmızı ipek onun başörtüsü koymak boynuna noktalar Gali maliyetleri ile işlemeli özel bir gelinlik giymek.

Pek çok çocuğun doğum kutlamaları, erkek ya da anne ve babasının varlıklı bir aileden geliyordu ve doğum ebe kadınlar tarafından denetlenen sonra yedi ya da on gün için yere döşenmiş Kilim aşağı yalan ve bu süre sadece arkadaş ve sırdaş ziyaret özellikle. Bu tür tuzlu balık dahil bu vesileyle özel bir yemek hazırlanmasında yenidoğan ve ilgili kadın kutlamak için çocuklarını getiren kadının yakınları ve arkadaşlar gelir olarak ve gıda geleneği bu tür Sir Süleyman İmam Alsewean doğumundan adını sürükledi; yedinci gün bir gün kutlamaları olduğunu.

Sonra kına macun kullanılarak, baba ve anne bu yemekten sonra bir çocuk adlandırma, ve daha sonra işaretleme ebe ve çocuğun Bahçeleri ve burnu ve ayakları üzerinde başlar ve kalabalık sokaklara itti ve pazarlar çocuk ve babasının adının adına seslerini üst arama, ve sonra çocuklar terk Baina çanak çömlek imal getirdi , burada anne odasında yatıyor ve yarıya kadar her kadın ebe söylenen ilahiler ortasında onu tutarak, bu gemi ve etrafındaki kadınların daire içinde onu takı attı su ile doldurulmuş bir kap olarak çocuk mutlu bir hayat yaşamaya çağırır ve sonra da yedi kat aşağı pot kaldırıp, daha sonra pota kırmak parça ve her kadın mücevher yeniden. Bu kırık vazo çömlekçi gıpta kötü önlenmesi çalışır ve çocuğun hayatı mutlu sağlamak olduğu düşünülmektedir.
İlk doğum babanın durumunda berber aramaları ve o zengin ise bu durumda ya da aile varmış gümüş saç ağırlığı olarak çocuk vermek gibi altın ağırlığı olarak, kötüdür.

insan yiyen dev bir
Kocası ölür Alseweh kadın, Siwa halkı dul güçlü kıskanç göz öyle olanlara kötü şans getirdiğine inanıyorum!

On yedi yılı geçemez ölen adamın dul yoksul, onun evlilik günü kırk gün için tam bir izolasyon içinde yaşayan her zamanki ve keder ve yas beyaz bir işareti giymiş olarak orada mücevher ve soyunmak, ve yıkanmış "göz Tammous" geri ailesi ile birlikte olduğunda; gerektiğini sırasında hangi elbisesinin yıkamak veya değiştirmek için bu süre izin verilmez et bir şey yemek, sonra eşinin ölümünden sonra sonra sadece evlenme hakkına sahip değildir yıl kalmak değil!

Siwa halkı, tüm Müslüman ve Senussi Kuzey Afrika yaymak yol ait çoğu, ya da kerpiç yapılmış evlerinin Bedevi gibi basit basit özellikleri ile sivil muzaffer Şeyh Ahmed ve siyah insanların yüzleri sonuna kadar yol alan değil, beton blokların küfürler Tsbha. Valsewe - Arap ve hatta barbar Negro karışık bir nüfus varlıklardan övgü - modern uygarlığın akımları süpürülüp değil ve hala yapışır Avadath ve onun atalarından miras kalan gelenek, her zaman gümrük arınmış ve miras unutmuş olanların pişmanlık gösteriyor.
 
Üç bin beş yüz yıldan beri Mısır devlet takip rağmen El-Siwi muhafazakar, Siwa yakın yıllarda tek başına dünyasına yapılan yabancılarla yakın ilişkileri teşvik baskı
değil!
  ..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق